Spring navigationen over og gå direkte til indhold

Aktuelt

Reddere brænder for de syge og tilskadekomne – men vi vil ikke brænde ud!Vi tager dagligt temperaturen på det præhospitale område – reddernes arbejds-, løn- og uddannelsesforhold.

Reddernes Fagforening tager imod ny professionsuddannelse i paramedicin med åbne arme

Det præhospitale område har brug for nye kompetencer. Reddernes Fagforening hilser derfor den nye professionsbachelor i paramedicin velkommen og glæder sig over, at den nye professionsuddannelse kommer det trængte sundhedssystem til undsætning.

60 procent af ambulancefolkene stemmer NEJ til OK24

Resultatet af afstemningen om OK24-aftalen taler sit tydelige sprog. Knap 60% af de stemmeberettigede ambulancereddere har stemt NEJ. Ambulancefaget er overset og mangler reel indflydelse og kan kun reddes ved at samle sig i en fagforening, siger ambulancebehandler Bent Holst.

RedderLiv: april 2024

Vi står overfor nye afgørende skridt. Det kommer du til at høre mere om på vores kommende generalforsamling. Vi har også spurgt om OK24 og lyttet til de kritiske røster, og vi bakker op om Bridgerunnerløbet til støtte for PTSD-ramte.

Kom til generalforsamling den 15. maj 2024 i Ringsted

Reddernes Fagforenings generalforsamling bliver hvert år afholdt et nyt sted i landet. For vores medlemmer bor spredt ud over hele Danmark. I år afholder vi den på Scandic Ringsted d. 15. maj kl. 11.00. Vi glæder os til at se dig.

Ambulance-behandlerelever er også skuffede over OK24

Ikke kun færdiguddannede reddere har rejst kritiske røster mod FOAs forhandlingsresultat ved OK24. Blandt ambulancebehandlerelever høres også skuffelse over forhandlingsudfaldet. De føler sig oversete, selvom de udgør en stor del af den samlede arbejdsstyrke.

OK24 viser, at én redder-fagforening er eneste vej at gå

Kritiske røster har rejst sig over FOAs forhandlingsresultat ved OK24, som forhandler på det offentlige område, hvor 60 procent af landets ambulancekørsel befinder sig. For redderfaget drukner blandt alle de andre større faggrupper. Det viser, at en fælles brancheoverenskomst i én samlet fagforening er eneste vej at gå.

Paramediciner – PTSD-ramt og fuld af eventyrlyst

Daniel Groth Chrestensen har fået sin drengedrøm opfyldt og blevet paramediciner, selvom han blev PTSD-ramt som 18-årig. Han fortæller om vejen videre.

RedderLIV: marts 2024

Vi sætter med interview af Daniel Groth Chrestensen endnu en gang fokus på PTSD, som sammen med det psykiske arbejdsmiljø er et centralt fokus for os.

Planlægger du sommerferie?

Inden d. 15. februar kan du fremsætte bookingønsker om leje af vores sommerhus i uge 18-39 til kmr@reddernesfagforening.dk med angivelse af navn, adresse, telefonnummer og ønskede periode.

Nyt nordisk fagforenings-seminar i Helsinki

Reddernes Fagforening deltager i et fagforenings seminar i Helsinki, som alene har fokus på det præhospitale område i Norden. Udover Reddernes Fagforening er der deltagelse fra Island, Sverige, Norge og Finland. Her diskuterer vi uddannelse, arbejde på tværs af landene og naturligvis engentlig fagforenings arbejde.

Kom til generalforsamling den 15. maj 2024 i Ringsted

Planlægger du sommerferie?

Nyt nordisk fagforenings-seminar i Helsinki

Sådan står du som medlem af RF ved OK-24 og evt. strejke

• Du må IKKE deltage i strejke
  • Du er sikret fuld løn under strejke og lockout
  • Du er ikke opsagt, når overenskomstperioden udløber
  • Du meddeler din arbejdsgiver skriftligt, at du stiller din arbejdskraft til rådighed
  • Er du i tvivl så ring til faglig rådgivning på 76109394 Med venlig hilsen Reddernes Fagforening

Husk deadline d. 15. februar for sommerhusleje

Som medlem kan du leje vores sommerhus i Brenderup på Fyn. Sommerhuset ligger 300 meter fra stranden. Huset er i to planer og har plads til seks personer. Husk der er deadline for ansøgning om leje d. 15. februar 2024.

Nyt ph.d.-projekt undersøger forebyggelse af redderes risiko for PSTD - Vi hjælper allerede medlemmerne

Husk at Reddernes Fagforening allerede har sat PTSD problemet på skinner og tilbyder Danmarks bedste hjælp og rådgivning helt gratis til alle vores medlemmer.

Formand opfordrer ambulancefolk i hele Danmark

Formand Kim Volder Hammershøj kommer med en opfordring til ambulancefolk i hele Danmark, så vi forbedrer vores sundhedsfaglige uddannelse.

Reddernes Fagforening i Vejle Amts Folkeblad

Manglen på ambulancereddere i Hedensted tager driftslederen med ophøjet ro. Det gør Bent Holst Sørensen, bestyrelsesmedlem I RF ikke: "Det er bekymrende som ambulanceredder, men også som borger i Hedensted Kommune." Han mener, der er en bevidst nedprioritering af vikarer:"Jeg har hørt om fastansatte, der har tilbudt at køre derud, som har fået nej."

Vi bakker op om reddernes bekymring i Ekstra Bladet

“Vi skal trygt kunne gå på arbejde. Hvis vi bliver involveret i et mindre trafikuheld under vores udrykningskørsel, skal vi ikke starte med at få smidt en sigtelse i nakken og dermed have en risiko for at miste vores kørekort og så vores job. Det er at skyde over mål” - Udtaler formand for Kim Volder Hammershøj til Ekstra Bladet.

Jens, redder på Fyn, fortæller hvorfor han er medlem

Vores kollega Jens fra Fyn forklarer, hvorfor han er medlem af Danmarks eneste fagforening Kun for reddere.

60 procent af ambulancefolkene stemmer NEJ til OK24

Uvidende politikere står for dagens lønløft

Reddernes Fagforening undrer sig over, at politikerne med gårsdagens lønløft helt overser redderfaget. Derfor har vi sendt en pressemeddelse ud.

På forkant med PTSD

Landsforeningen for PTSD-ramte og pårørende og Reddernes Fagforening har i dag offentliggjort et sprit nyt samarbejde i en fælles pressemeddelelse.

Redderne passer på samfundet, men passer samfundet på redderne?

Regeringens udspil om lønløft til ’dem, der passer på os’ er en provokation! For redderne er mindst lige så hårdt pressede som sosu’er, fængselsbetjente, pædagoger og sygeplejersker. Det viser talrige trivselsmålinger.

Blåt blink kræver uddannelse, viden og erfaring

RF tager afstand fra transportminister Thomas Danielsens officielle tilladelse til at lade frivillige ordninger køre med blåt blink. For hurtig og sikker hjælp kræver uddannelse og erfaring. Vi frygter, det kommer til at koste menneskeliv.

Ambulance Sjælland kaster reddere og borgere under bussen

Ambulancereddere er en stor mangelvare i hele Danmark. Derfor er det stærkt bekymrende, at ambulancereddere endnu en gang skal betale for hjemtagelse af ambulance- og ST-kørsel. Denne gang er det til Ambulance Sjælland. Og politikerne er bare tavse.

Ambulancereddere stiller spørgsmålstegn ved ny lægevagtsordning i Region Midt

10 procent af ambulancereddernes stillinger er ubesatte i Region Midt. Nu har regionen offentliggjort, at redderne også skal overtage lægevagtsordningen. Den opgave kan det pressede præhospital ikke løfte med så kort varsel.

Grønt lys

Grønt blink på vejene skaber falsk tryghed

Akuthjælperordninger spreder sig! Senest har trafikministeren foreslået, at frivillige skal udstyres med et grønt blink. Det rejser spørgsmål om ansvar, når det går galt. For grønt blink vil være fatalt. Både for den enkelte borger og trafikken generelt.

To nye initiativer baner vejen for ny professionsbachelor i paramedicin

Vi hilser det velkommen, at Danske Regioner har fremlagt et nyt udspil til en paramedicineruddannelse på bachelorniveau. Og regionerne samtidig i samarbejde med ambulanceudbydere har iværksat et pilotprojekt for paramedicinere i Irland.

RedderLiv: april 2024

RedderLIV: marts 2024

Nyhedsbrev januar 2024

Vi er i fuld gang med 2024! Her opfordrer formand Kim Volder Hammershøj alle reddere til at stå sammen, så vi får en professionsbachelor og ikke bliver betragtet som et chaufførfag. I den seneste tid har vi også været i medierne.

Vi nærmer os jul og er naturligvis også i nissehumør! Derfor har du som medlem modtaget en særskilt mail, hvori du kan deltage i vores julekonkurrence. Vi håber, du har lyst til at deltage.

RedderLiv november 2023

Nyhedsbrev til medlemmer af Reddernes Fagforening - Danmarks fagforening for alle reddere under det præhospitale område. En fagforening kun for reddere - og af reddere.

Nyhedsbrev oktober 2023

Læs om vores reaktion på regeringens udspil om lønløft til særlige sundhedsfaglige grupper, om vores nye hjemmeside- og Freddy, der får hjælp til en seniorordning.

Nyhedsbrev, RedderLiv, juni 2023

Vi bringer formandstalen og referat fra generalforsamlingen i Køge. Blandt nyhederne finder du også nyt om Region Midt og - Sjælland, nordisk samarbejde og EUs 48-timers regel.

Nyhedsbrev, RedderLiv, maj 2023

I nyhedsbrevet finder du indkaldelse til Generalforsamling, to nye initiativer til ny professionsbachelor i paramedicin og meget mere...

Nyhedsbrev, RedderLiv, april 2023

I nyhedsbrevet finder du RF's overvejelser, hvis vi sad ved OK-forhandlingsbordet. Her kommer RF med sin version af hovedpunkter til en fælles brancheoverenskomst.

Nyhedsbrev, RedderLiv, december 2022

Vi byder den nye regering velkommen og glæder os til samarbejdet med relevante ministre og udvalg. Vi præsenterer også vores forslag til en ny professionsbachelor i paramedicin, hvor vi samarbejder med Danske Professionshøjskoler.

Ambulance-behandlerelever er også skuffede over OK24

OK24 viser, at én redder-fagforening er eneste vej at gå

Paramediciner – PTSD-ramt og fuld af eventyrlyst

Pulsen på ambulancefagets fremtid

Når vi taler om fagets fremtid, er det i virkeligheden, de mennesker, der skal hente dig, når du engang bliver syg, som vi diskuterer, siger Lars Borup formand for Dansk Præhospital Selskab.

RF rådgiver Freddy til seniorordning – og bliver i redderfaget

Han har været hele vejen rundt i faget efter 41 års ansættelse, men har slet ikke lyst til at holde op som paramediciner. I samarbejde med PreMed og RF har han fået en ordning, der sender ham glad på arbejde.

Alle kan få PTSD – men beredskabsfolk er særligt i farezonen

Efter at have ligget alt for længe i en utæt våddragt under en øvelse får tidligere ambulancereder Per Laudrup Jørgensen PTSD. Men han bliver også ramt på sin retfærdighedsfølelse og føler sig lost i systemet. Derfor har han været med til at stifte Landsforeningen for PTSD-ramte og pårørende.

Lej sommerhus gennem Reddernes Fagforening

Som medlem af Reddernes Fagforening kan du leje vores sommerhus i Brenderup på Fyn. Sommerhuset ligger 300 meter fra stranden. Huset er i to planer og har plads til seks personer.