Hvad går dit kontingent til?
Dit kontingent går til en fagforening, der kun arbejder for at forbedre reddernes arbejds- og lønvilkår.
Reddernes Fagforening er til for sine medlemmer, og derfor tilbyder vi at betale gebyret for autorisationer.
For at være berettiget til godtgørelse for autorisation skal du have været betalende medlem af Reddernes Fagforening igennem 6 sammenhængende måneder. Af hensyn til GDRP-reglerne er vi desværre nødsaget til at bede vores medlemmer fremsende dokumentation herfor.
Se udførlig ansøgningsvejledning nedenfor.
Du melder dig ind i Reddernes Fagforening, hvis du ikke allerede er medlem. Det kan du gøre her. Efter 6 sammenhængende måneder som betalende medlem i Reddernes Fagforening har du ret til godtgørelse af dit autorisationsgebyr.
Du sender en e-mail navngivet ´autorisationsgebyr´ til kontakt@reddernesfagforening.dk.
Mailen skal indeholde følgende:
Er du ansat i Falck eller Responce?
Er du ansat i Falck eller Responce skal autorisationsgebyret søges igennem kompetencefonden.
Herefter skal du fremsende dokumentation for betaling af administrationsgebyret til Reddernes Fagforening via e-mail.
Derefter vil Reddernes Fagforening refundere dit administrationsgebyr.
Se vejledning for refundering af gebyr til kompetencefonden her.
Der må forventes en ekspeditionstid på cirka 30 dage.
Såfremt ovenstående procedure ikke følges, forbeholder Reddernes Fagforening sig retten til ikke at refundere udgifter i relation til ansøgning af autorisation.
Godtgørelseordningen for autorisation er gældende frem til og med d. 30 Juni 2024 eller indtil de afsatte midler er opbrugte.
Dit kontingent går til en fagforening, der kun arbejder for at forbedre reddernes arbejds- og lønvilkår.
Når du melder dig ind i Reddernes Fagforening, vil du kunne ansøge vores kompetencefond én gang om året og få det gebyr, som du har betalt til 3F, refunderet.
Som medlem kan du leje vores sommerhus i Brenderup på Fyn. Sommerhuset ligger 300 meter fra stranden. Huset er i to planer og har plads til seks personer. Husk der er deadline for booking d. 15. februar 2024.
Reddernes Fagforening har indgået samarbejde med Landsforeningen for PTSD-ramte og pårørende. Som nyt medlem er du automatisk tilmeldt ordningen. Er du allerede medlem, så husk at du gratis kan tilmelde dig ordningen til vores nye samarbejde på bhs@reddernesfagforening.dk med navn og "Ja tak PTSD".
Som medlem af Reddernes Fagforening har vi indgået samarbejder, der også udløser andre medlemsfordele.
Med dit medlemskab får du ikke alene A-kasse, forsikring og faglig hjælp i faglige sager. Du støtter også Reddernes Fagforenings arbejde for bedre vilkår for de danske ambulance- og ST-reddere.
De første tre måneder er gratis.