Eller ring på 7020 2064 for at blive medlem.

Gælder fra 1/5 - 2019

Når du melder dig ind i Reddernes Fagforening, vil du fremover kunne ansøge kompetencefonden i 3F en gang om året, og få gebyret kompenseret hos os.
Vi har netop fået forhandlet hjem, at den velkomstgave man hidtil har fået bliver ændret. Fremover bliver beløbet lagt i en pulje hos Reddernes Fagforening. Pengene vil blive brugt til, at kompenserer de medlemmer der har udgifter ved ansøgning til kompetencefonden.
Sammen med det beløb, vil noget af kontingentet fremover også blive brugt til kompetenceansøgninger. Dermed vil der altid være penge i fonden til én ansøgning pr. medlem pr. år.
Dette skal ikke ses som en blåstempling af det pågældende gebyr. Men vi synes ikke, at det skal ligge vores medlemmer til gene, at 3F mener, at de faktiske udgifter til fonden er så store.
Det er den eneste kompetencefond vi har kunne finde, der har et administrationsgebyr for ansatte, som ikke er medlem af den overenskomstbærende fagforening.

Du kan ansøge kompetencefonden her.

Da vi i bestyrelsen har en del at se til, har vi besluttet at vi kigger på ansøgningerne 4 gange om året, så der kan gå op til 3 måneder før du hører fra os.

En billigere, men bedre fagforening

Vi har skåret alle overflødige udgifter fra for at sikre dig en god fagforening til en rimelig pris. Med et medlemskab af Reddernes Fagforening får du fuld dækning for kun 853 kr. pr. måned. Det inkluderer:

• Hjælp i faglige sager fra to faste og yderst erfarne faglige konsulenter, som altid sidder klar til at hjælpe dig fra start til slut, hvis du oplever problemer i din ansættelse.
  • En a-kasse, der sikrer dig lige så godt som alle andre a-kasser.
  • En heltidsulykkesforsikring inkluderet i kontingentet, der gælder i hele verden døgnet rundt, så du altid er dækket.
  • Masser af ekstra medlemsfordele i form af rabatter på forsikringer, ferier, oplevelser m.m.
  • Når du skifter fagforening og a-kasser, følger din anciennitet automatisk med.

Vi arbejder hver eneste dag for at sikre dig:

• Bedre løn- og arbejdsvilkår med en fælles overenskomst for hele branchen.
  • Mere uddannelse og efteruddannelse til vores kommende og nuværende kollegaer - både inden for sygetransport, ambulancer og akutbiler.

Praktisk samarbejde med Det Faglige Hus

Reddernes Fagforening er naturligvis sin helt egen fagforening, og det er altid os, som varetager dine interesser som medlem - herunder i forhold til både strejker og lockout. Vi har et samarbejde med Det Faglige Hus, som leverer administrative og juridiske ydelser for os til en god pris, så vi ikke behøver at bruge penge på at opbygge vores eget sekretariat. Som medlem af Reddernes Fagforening vil du af praktiske årsager blive registreret som B-medlem af Det Faglige Hus, hvilket betyder, at du ikke kan deltage i generalforsamlingen hos dem.

Meld dig ind allerede i dag

Vi er klar over, at tillidsmænds tilhørsforhold af praktiske årsager nok er ved den overenskomstbærende fagforening. Vi tilbyder derfor tillidsmænd gratis skyggemedlemskab, så de får tilsendt den samme information som andre medlemmer. Hvis du støtter vores kamp, håber vi, at du vil melde dig ind allerede i dag. Sammen kan vi sikre en bedre branche, så en redder fremover koster det, en redder koster.

Du skal blot melde dig i via den elektroniske indmeldelsesprocedure og så melder vi dig ud af din nuværende fagforening.

Når du trykker på knappen nedenfor, vil du blive viderestillet til vores tilmeldingsside hos Det Faglige Hus.

Hvis du er medlem af Det Faglige Hus i forvejen, skal du ringe til 70202064 og melde dig ind i Reddernes fagforening.