I denne måned modtager du BÅDE en særskilt mail – og et nyhedsbrev. I Reddernes Fagforening har vi nemlig sat os for at sætte mere fokus på jeres psykiske arbejdsmiljø.
Vi har gennem flere måneder haft en rigtig god og spændende dialog med Landsforeningen for PTSD -ramte og pårørende, da vi jo har det, der i fagsprog hedder, et højrisikojob, når vi snakker om belastninger og psykisk arbejdsmiljø. Eller som formand Per Laudrup Jørgensen siger: Alle kan få PTSD – men beredskabsfolk er særligt i farezonen
Det lykkedes os at lave en rigtig god aftale, der kan komme os alle til gode, hvis vi takker ja til tilbuddet om et medlemskab af Landsforeningen for PTSD-ramte og pårørende. Så får vi hver især et login til foreningens hjemmeside www.lptsd.dk, hvor vi har vores helt eget forum, og hvor vi kan spørge fagpersoner til råds.
Derfor har vi sendt jer en mail, hvori I skal tilkendegive, om I er interesseret i et medlemsskab gennem os. For GDPR-reglerne kræver, at I selv tillkendegiver, om vi må oprette jer i Landsforeningen for PTSD-ramte og pårørendes medlemskartotek, så I kan få jeres egen personlige adgang.
I dette nyhedsbrev er vi samtidig rigtig glade for, at præsentere et interview med Lars Borup, formand for Dansk Præhospital Selskab. Her fortæller han om sit syn på ambulancefaget og dets fremtid. Herudover kan du læse et bredt udsnit af vores seneste aktiviteter, bl.a. vores mange møder.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Når vi taler om fagets fremtid, er det i virkeligheden, de mennesker, der skal hente dig, når du engang bliver syg, som vi diskuterer, siger Lars Borup formand for Dansk Præhospital Selskab.

Dit kontingent går til en fagforening, der kun arbejder for at forbedre reddernes arbejds- og lønvilkår.

Reddernes Fagforening
c/o Kristian Goul-Jensen
Olsbækvænge 7
4600 Køge
CVR: 38862952
Kontakt os via mail eller på Messenger:
Faglig og juridisk hjælp til ansættelse:
Tlf. 76 10 93 04
A-kasse:
Tlf. 76 10 93 03
Kontingentopkrævning:
Tlf. 76 10 93 02
Presse:
Tlf. 22 42 08 31
eller send en mail
Din kollega bliver nu kontaktet af vores samarbejdspartner, Det Faglige Hus, som hjælper med indmeldelsen.
Når din kollega melder sig ind, får du et gavekort til Gaveshoppen, så snart første måneds kontingent er betalt.