RedderLiv november 2023

Nyhedsbrev til medlemmer af Reddernes Fagforening - Danmarks fagforening for alle reddere under det præhospitale område. En fagforening kun for reddere - og af reddere.

Kære medlemmer af Reddernes Fagforening

I denne måned modtager du BÅDE en særskilt mail – og et nyhedsbrev. I Reddernes Fagforening har vi nemlig sat os for at sætte mere fokus på jeres psykiske arbejdsmiljø.

Vi har gennem flere måneder haft en rigtig god og spændende dialog med Landsforeningen for PTSD -ramte og pårørende, da vi jo har det, der i fagsprog hedder, et højrisikojob, når vi snakker om belastninger og psykisk arbejdsmiljø. Eller som formand Per Laudrup Jørgensen siger: Alle kan få PTSD – men beredskabsfolk er særligt i farezonen

Det lykkedes os at lave en rigtig god aftale, der kan komme os alle til gode, hvis vi takker ja til tilbuddet om et medlemskab af Landsforeningen for PTSD-ramte og pårørende. Så får vi hver især et login til foreningens hjemmeside www.lptsd.dk, hvor vi har vores helt eget forum, og hvor vi kan spørge fagpersoner til råds.

Derfor har vi  sendt jer en mail, hvori I skal tilkendegive, om I er interesseret i et medlemsskab gennem os. For GDPR-reglerne kræver, at I selv tillkendegiver, om vi må oprette jer i Landsforeningen for PTSD-ramte og pårørendes medlemskartotek, så I kan få jeres egen personlige adgang.
I dette nyhedsbrev er vi samtidig rigtig glade for, at præsentere et interview med Lars Borup, formand for Dansk Præhospital Selskab. Her fortæller han om sit syn på ambulancefaget og dets fremtid. Herudover kan du læse et bredt udsnit af vores seneste aktiviteter, bl.a. vores mange møder.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen

Pulsen på ambulancefagets fremtid

Når vi taler om fagets fremtid, er det i virkeligheden, de mennesker, der skal hente dig, når du engang bliver syg, som vi diskuterer, siger Lars Borup formand for Dansk Præhospital Selskab.

Vores mærkesager

  • Fælles brancheoverenskomst
  • At få den professionsbachelor i paramedicin, vi har været med til at få i hus, til at blive så god som mulig
  • Bedre løn- og arbejdsvilkår
  • Mere uddannelse og efteruddannelse

Hvad går dit kontingent til?

Dit kontingent går til en fagforening, der kun arbejder for at forbedre reddernes arbejds- og lønvilkår. 

Kontakt

Reddernes Fagforening
c/o Kristian Goul-Jensen
Olsbækvænge 7
4600 Køge

CVR: 38862952

Kontakt os via mail eller på Messenger:

kontakt@reddernesfagforening.dk

Har du spørgsmål?

Faglig og juridisk hjælp til ansættelse:
Tlf. 76 10 93 04

A-kasse:
Tlf. 76 10 93 03

Kontingentopkrævning:
Tlf. 76 10 93 02

Presse:
Tlf. 22 42 08 31
eller send en mail

Følg os

Webdesign og udvikling / Marginal Reklamebureau

Der opstod en fejl.. prøv igen

Tak for tippet!

Din kollega bliver nu kontaktet af vores samarbejdspartner, Det Faglige Hus, som hjælper med indmeldelsen.

Når din kollega melder sig ind, får du et gavekort til Gaveshoppen, så snart første måneds kontingent er betalt.